rada.rodzicow.gimn2sp75@gmail.com

Zespół Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 3

ul. Powstańców Wielkopolskich 3

61-895 Poznań


poniedziałek, 26 stycznia 2015

Cele i zadania Rady Rodziców




Podstawą prawną działania Rady Rodziców są:
       Ustawa z dnia 07.09.1991 r.  art. 53 i 54 (Dz.U. nr 425 z późn. zm.),
       Statut Zespołu Szkół z Oddziałami Integracyjnymi nr 3 w Poznaniu.

1.    Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie rodziców szkoły oraz podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły, a także wnioskowanie do innych organów szkoły w tym zakresie spraw.

2.    Szczególnym celem Rady Rodziców jest działanie na rzecz opiekuńczej funkcji szkoły.

3.    Zadaniem Rady Rodziców jest w szczególności:
  pobudzanie i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoły,
  gromadzenie funduszy niezbędnych dla wspierania działalności szkoły, a także ustalenia zasad użytkowania tych funduszy,
  zapewnianie rodzicom, we współdziałaniu z innymi organami szkoły rzeczywistego wpływu na działalność szkoły, wśród nich zaś:
      znajomość zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych w szkole i w klasie,
      uzyskanie w każdym czasie rzetelnej informacji na temat swojego dziecka i jego postępów lub trudności,
      znajomość regulaminu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,
      uzyskiwania porad w sprawie wychowania i dalszego kształcenia swoich dzieci,
      wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy szkoły,
  określanie struktur działania ogółu rodziców oraz Rady Rodziców.

4.    W celu wymiany informacji i współdziałania z innymi organami szkoły, Rada Rodziców na swoje zebrania plenarne, a zarząd rady na swoje posiedzenia regulaminowe może zapraszać dyrektora szkoły oraz kierownictwo pozostałych organów szkoły.

5.    Rada Rodziców poprzez różne formy swojego działania zapewnia realizację uprawnień ustawowych i statutowych społeczności rodzicielskiej, określonych w niniejszym regulaminie.

6.    W przypadku nierespektowania tych uprawnień przez dyrekcję szkoły, podległych jej pracowników, a także przez radę pedagogiczną, zarząd Rady Rodziców może wnieść zażalenie do organu prowadzącego szkołę lub organu prowadzącego nadzór pedagogiczny nad szkołą.

7.    Rada Rodziców gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności szkoły z następujących źródeł:
  ze składek rodziców,
  z wpłat osób fizycznych, organizacji, instytucji,
  z dochodowych imprez organizowanych przez Radę Rodziców,
  z innych źródeł.

8.    Wysokość składek rodziców ustala się na początku każdego roku szkolnego. Propozycje wysokości składki przedstawia całej szkole zarząd Rady Rodziców. Ustalona wysokość składki podlega indywidualnemu zadeklarowaniu jej wnoszenia przez każdego z rodziców.

9.    Jeśli do szkoły uczęszcza więcej dzieci tych samych rodziców, klasowa rada rodziców może wyrazić zgodę na wnoszenie składki tylko za jedno dziecko. Klasowa rada rodziców może też całkowicie zwolnić od wnoszenia opłat tych rodziców, których sytuacja materialna jest bardzo trudna.