Podstawą prawną działania Rady
Rodziców są:
•
Ustawa z dnia 07.09.1991 r. art. 53 i 54 (Dz.U. nr 425 z późn. zm.),
•
Statut Zespołu Szkół z Oddziałami
Integracyjnymi nr 3 w Poznaniu.
1. Celem
Rady Rodziców jest reprezentowanie rodziców szkoły oraz podejmowanie działań
zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły, a także
wnioskowanie do innych organów szkoły w tym zakresie spraw.
2. Szczególnym
celem Rady Rodziców jest działanie na rzecz opiekuńczej funkcji szkoły.
3. Zadaniem
Rady Rodziców jest w szczególności:
• pobudzanie
i organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów
i zadań szkoły,
• gromadzenie
funduszy niezbędnych dla wspierania działalności szkoły, a także ustalenia
zasad użytkowania tych funduszy,
• zapewnianie
rodzicom, we współdziałaniu z innymi organami szkoły rzeczywistego wpływu na
działalność szkoły, wśród nich zaś:
–
znajomość zadań i zamierzeń
dydaktyczno-wychowawczych w szkole i w klasie,
–
uzyskanie w każdym czasie
rzetelnej informacji na temat swojego dziecka i jego postępów lub trudności,
–
znajomość regulaminu oceniania,
klasyfikowania i promowania uczniów,
–
uzyskiwania porad w sprawie
wychowania i dalszego kształcenia swoich dzieci,
–
wyrażania i przekazywania opinii
na temat pracy szkoły,
• określanie
struktur działania ogółu rodziców oraz Rady Rodziców.
4. W
celu wymiany informacji i współdziałania z innymi organami szkoły, Rada
Rodziców na swoje zebrania plenarne, a zarząd rady na swoje posiedzenia
regulaminowe może zapraszać dyrektora szkoły oraz kierownictwo pozostałych
organów szkoły.
5. Rada
Rodziców poprzez różne formy swojego działania zapewnia realizację uprawnień
ustawowych i statutowych społeczności rodzicielskiej, określonych w niniejszym
regulaminie.
6. W
przypadku nierespektowania tych uprawnień przez dyrekcję szkoły, podległych jej
pracowników, a także przez radę pedagogiczną, zarząd Rady Rodziców może wnieść
zażalenie do organu prowadzącego szkołę lub organu prowadzącego nadzór
pedagogiczny nad szkołą.
7. Rada
Rodziców gromadzi fundusze na wspieranie statutowej działalności szkoły z
następujących źródeł:
• ze
składek rodziców,
• z
wpłat osób fizycznych, organizacji, instytucji,
• z
dochodowych imprez organizowanych przez Radę Rodziców,
• z
innych źródeł.
8. Wysokość
składek rodziców ustala się na początku każdego roku szkolnego. Propozycje
wysokości składki przedstawia całej szkole zarząd Rady Rodziców. Ustalona
wysokość składki podlega indywidualnemu zadeklarowaniu jej wnoszenia przez każdego
z rodziców.
9. Jeśli
do szkoły uczęszcza więcej dzieci tych samych rodziców, klasowa rada rodziców
może wyrazić zgodę na wnoszenie składki tylko za jedno dziecko. Klasowa rada
rodziców może też całkowicie zwolnić od wnoszenia opłat tych rodziców, których
sytuacja materialna jest bardzo trudna.